creative commons

Creative Commons License
Dieser Werk bzw. Inhalt ist unter einer Creative Commons-Lizenz lizenziert.

Montag, 9. März 2009

~~ Min Biotop ~~ Billeder fra den 09.03.2009



Som biotop valgte jeg et område fra stranden Ostseebad, som ligger i Flensborg. Jeg valgte præcis dette område, fordi jeg kan li´at være ved stranden, men er der alt for sjældent. Derudover synes jeg at man møder en meget interessant variation her og jeg er spændt på de pædagogiske aktiviteter, man kan knytte til dette sted.

De første billeder fra min biotop optagtet den 09.03.2009 :





Almindelig sandmusling












































7 Kommentare:

  1. Hej Felicita. dejlige billeder og en skøn strand.. der kunne man nemt få tiden til at gå ;O)
    VH Mette

    AntwortenLöschen
  2. ja, nemlig ja!!! glem alt om opgave hehehehe

    AntwortenLöschen
  3. felicitas, hvad klokken har du taget billederne? de er så mystisk* ;O)

    AntwortenLöschen
  4. Hej Felicitas

    En spændende biotop du har valgt - det ser ud til, at der er meget at undersøge både opskyl og fugleliv. Er der meget tidevand på din strand? Dine billeder er rigtigt gode - også til at bestemme, hvilke dyr og planter du har fundet :-) Har du nogle gode bøger om muslinger og sten - og andet på stranden? Ellers har jeg nogle, jeg kan anbefale....
    Vh Ida

    AntwortenLöschen
  5. Hej allesammen!

    Mange tak! Jeg brænder rigtig for mit biotop-projekt.

    @ Joy : Jeg tog billederne om formiddagen. Det var en regnvejrsdag.

    @ Ida : Jeg har indtil videre ingen bøger. Så jeg vil være rigtig glad for anbefalinger. Tidevand er der ikke. Det er jo østersøen som højst har 10 cm. forskel alt efter vindforholdene.

    Idag besøger jeg igen min biotop. Men i dæmring.

    Hilsen til jer !

    Felicitas

    AntwortenLöschen
  6. Hej Felicitas

    Kurt Serve har skrevet en lille bog: Små dyr på lavt vand Ved kyst og vade; Forlaget Dafolo (den er også meget god til brugere). En mere udførelig bog er 'Havets dyr og planter' Marianne Køie m.fl.; Gads Forlag 2000.

    God fornøjelse!
    Ida

    AntwortenLöschen
  7. Fantastiske billeder og dejligt sted du har fundet dig!! Der er nok at udforske ved havet må jeg sige ;o)

    AntwortenLöschen