creative commons

Creative Commons License
Dieser Werk bzw. Inhalt ist unter einer Creative Commons-Lizenz lizenziert.

Freitag, 20. März 2009

Besøg den 20.03.2009

Idag var jeg igen på besøg ved min biotop. Det var om eftermiddagen, klokken 14.50 . Jeg iagttog at der må være mere tidevand end jeg troede. For vandstanden var meeeeget lav i forhold til mit første besøg. Jeg blev i to timer og på et given tidspunkt, ca. klokken 15.30 begyndte vandet at stige. Man kunne fornemme en lillle, kold brise og vandet slog pludselig bølger. Det blev ved og blev ved.
Mågerne sad igen for det meste i vandet. Ligesom sidste gang sad de der bare og svømmede og kiggede på hinanden.
Der var mange folk ved stranden, så jeg fik ikke rigtig startet på de ting, jeg gerne ville lave idag. Jeg var irriteret over det, hvilket førte til at jeg ikke havde ro nok til at fordybe mig i biotopen. Jeg var allerede på hjemvejen, da jeg pludselig fik øje på resterne af et kranie. Jeg vil prøve at bestemme fuglen via resten af fjerene. Det må da være en rovfugl på grund af de store kløer?!

Kragen undrer sig også over hvor vandet er blevet af :




De første mennesker, som tør at bade i det kolde vand...


Resterne af rovfuglen :









1 Kommentar:

  1. Hej Felicitas
    Måske har den lave vandstand noget med vindretningen at gøre? Et spændende fund - det er noget af det jeg holder af ved at færdes i naturen - det uventede og uforudsigelige ;-) Jeg tror, du kan finde ud af, hvilken fugl du har findet ved hjælp af dine gode billeder af fjer / klør / kranie. Se også VNT undervisningsbloggen om fjer: http://vaerkstednaturteknik.blogspot.com/2008/03/fjer.html
    Vh Ida

    AntwortenLöschen