creative commons

Creative Commons License
Dieser Werk bzw. Inhalt ist unter einer Creative Commons-Lizenz lizenziert.

Mittwoch, 8. April 2009

Pædagogisk aktivitet ved stranden

Jeg har tænkt over hvad for en anden pædagogisk aktivitet jeg kunne bruge min biotop til. Så kom jeg i tanke om noget en kollega i min praktik havde fortalt. Det gjaldt om at løbe med bind for øjnene. En strand er et godt sted for dette. Man har masser af rum, hvis man falder, så falder man blød og det er ikke så farligt som for eksempel i en skov. *smil*
Jeg "lånte" min venindes 5-årig datter og min egen datter på 2 år var også med.
I første omgang var det min tur :


Jeg var hele tiden bange for at løbe ind i min veninde, som stod og filmede mig. Det underlige var, at jeg nu, da min synssans var udelukket, fornemmede havet som meget høj. Jeg havde fornemmelsen at jeg løb en meget længere vej end jeg rent faktisk gjorde.
Jeg skulle overvinde mig men det var en meget fantastisk oplevelse.

Her løber den 5-årige pige. Hun var bange for at løbe stærkt, derfor turde hun ikke så rigtig. Men jeg synes hun klarede opgaven godt og hun sagde selv, at det var sjov og underlig at mærke sand under fødderne. Hun følte sig stærk bagefter.


Min datter på kun 2 år turdede også. Hun synes det var sjovt og anså det hele for en meget sjov leg. =)))
vurdering følger

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen